ردیاب خودرو چیست ؟

ردیاب خودرو چیست ؟

26 مرداد1397
ردیاب خودرو چیست ؟

  .
 
ردیاب خودرو چیست ؟

 ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک مانند دزدگیر میباشد که سیمکارت میخورد و بوسیله آن میتوانیم از محل خودرو خود باخبر شویم و آنرا ردیابی نماییم.

کاربرد

از این دستگاه میشه استفاده های زیادی کرد که در زیر به چند تایی از آنها اشاره می کنیم :

 

  • پیدا کردن ماشین دزدیده شده هست (مهمترین کاربرد)
  • آسوده شدن از اینکه ماشینمون هنوز سر جاشه.
  • ردیابی کردن جاهایی که فرزند یا همسرمون داره با ماشین میره (جذابترین کاربرد)
  • خبردار شدن از نحوه استفاده کارمندان از وسیله نقلیه شرکت و میزان ساعت کار آنها.

روی چه ماشینهایی قابل نصب است؟

این دستگاه روی هر وسیله نقلیه سبک و سنگینی حتی موتورسیکلت و دوچرخه هم قابل نصب است و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

کجای ماشین نصب می شود؟

ردیاب خودرو را میتوان در هر محلی از خودرو نصب کرد. معمولا یک محل ثابت ندارد. اگر جای ثابتی داشت برای دزدها خوب میشد و ساده تر میتوانستند آنرا پیدا کنند. جاهایی از خودرو که سیمکشی برق خودرو موجود است با توجه به اندازه کوچک آن براحتی میتوان آنرا جاسازی کرد.

نحوه نصب ردیاب خودرو

انواع ردیابها شیوه های نصب متفاوتی دارند. هر چه مدل ردیاب شما امکانات بیشتری داشته باشد نصب آن پیچیده تر میگردد. مدلهای ساده فقط نیاز به اتصال سیم مثبت و منفی به برق خودرو دارد. در کل ردیابهای خودرو شبیه دزدگیر ماشین میباشند. همراه آنها نقشه نصب نیز وجود دارد. در صورتی که از برق خودرو سر دربیاورید به آسانی طبق نقشه میتوانید آنرا نصب کنید ولی اگر شک دارید میتوانید با مراجعه به هر نصاب دزدگیری کار نصب را به آنها بسپارید. آنها بوسیله نقشه نصب در عرض کمتر از نیم ساعت دستگاه را در محل موردنظرتان نصب و جاسازی میکنند.

چطور کار میکند؟

دو تکنولوژی اصلی که در ردیاب وجود دارد جی پی اس و سیمکارت میباشد.ردیاب خودرو بوسیله gps طول و عرض جغرافیایی وسیله نقلیه را بدست می آورد و بوسیله سیمکارت این مختصات را برای صاحب خودروارسال مینماید وبدین وسیله میتوان کار ردیابی را انجام داد.

با چه سیمکارتی کار میکند؟

هیچ تفاوتی ندارد. شما میتونید از هر سیمکارتی ازجمله ایرانسل. همراه اول . تالیا و ... استفاده کنید. فقط ببینید جایی که شما زندگی میکنید کدامیک از اپراتورها آنتن دهی و اینترنت مناسبتری دارند.

مصرف ماهانه شارژ مورد نیاز سیمکارت چقدر هست؟

ابن کاملا بستگی به تنظیمات شما دارد. این ردیاب هم حالت آنلاین و هم حالت آفلاین دارد. در صورت استفاده زیاد از حالت آنلاین میتوانید از طرح های اینترنتی مقرون بصرفه اپراتور خود استفاده نمایید. فاکتور مهم دیگر بازه زمانی ردیابی است. بطور مثال اگر شما آنرا روی یک ساعت تنظیم کنید ردیاب هر یک ساعت یکبار موقعیت خودرو را در سامانه ذخیره میکند. در صورت تنظیم بازه های کوتاهتر ردیابی دقیقتر انجام میگردد و در صورت تنظیم بازه های طولانی تر هزینه سیمکارت شما کاهش می یابد. بطور خلاصه بطور متوسط ماهانه بین هزار تا سه هزار تومان مصرف متوسط شارژ سیمکارت ردیاب میباشد.

امکانات جانبی

ردیابها علاوه بر ردیابی کردن امکانات جانبی دیگه ای هم عرضه میکنند که برخی از آنها بسیار مفید و جالب هستند. شنود:برخی از ردیابها یک میکروفن داخلی یا خارجی دارند که بوسیله اون میتوان صدای داخل کابین را شنید. باز و بستن در:بعضی از آنها به سیستم درهای ماشین وصل میشوند و به راننده این امکان رو میدهند که بتواند با موبایل از هر فاصله ای در خودرو رو باز و بسته کنه. خاموش کردن خودرو:خاموش کردن خودرو با موبایل یک امکان جانبی بسیار جالبیه که اون رو مفصل در مطلب خاموش و روشن کردن خودرو با موبایل شرح دادیم

هشدارهای ردیاب به چه صورت است؟

ردیاب در صورت اتفاق افتادن هرکدام از وقایع زیر به تلفن همراه شما پیامک ارسال میکند و شما را مطلع میسازد

  1. باز شدن درهای خودرو
  2. روشن شدن خودرو
  3. حرکت خودرو
  4. آژیر کشیدن خودرو
  5. حرکت با سرعت بیشتر از حد مجازتعریف شده توسط شما
  6. خارج یا وارد شن به یک محدوده خاص
  7. تصادف کردن خودرو
  8. کنده شدن ردیاب از ماشین
  9. کم شدن باطری اضطراری داخلی ردیاب
  10 . ورود خودرو به منطقه کور و بدون سیگنال gps


برای مشاوره خرید و نصب ردیاب خودرو می توانید  با شماره تماس 
کلیدسازی ماهان یا شماره 09120919970 تماس بگیرید.
 

نظرات
ارسال نظر